Tuesday, November 29, 2016

Bedak Ruam Bayi | Penawar Eczema dan pelbagai jenis penyakit berkaitan Kulit

Publish on : 10:33 PM There is : 0 Comments Labels : ,
Assalamualaikum hai semua, korang pernah kena ruam satu badan? Anak-2 kecil pasti selalu kena sebab tak biasa dengan panas, kanak kanak juga ramai yang terkena penyakit kulit yang diberi nama Eczema. So, disini, Alja nak kongsi dengan korang satu bedak ni. Pernah dengar tentang bedak ruam bayi ni tak? Boleh rujuk gambar pertama.

Bedak ruam bayi ini merupakan Penawar Psoriasis, Eczema dan semua jenis penyakit kulit. InsyaAllah. Kita cuba selagi boleh. Merawat penyakit kulit dengan mengikut cara Rasulullah SAW. 100% tanah Liat putih yang mengandungi mineral semulajadi bersama air galian yang telah ditapis secara khusus.

Pembuatan Bedak Ruam Bayi ini adalah secara homemade warisan semulajadi turun-temurun diiktiraf oleh SIRIM QAS INTERNATIONAL yang mana selamat digunakan oleh bayi sehinggalah ke orang dewasa. Ia juga dijamin Halal dan suci. Harga pun murah tak sampai RM50 pun ^^
REVIEW DARI ALJA | Tengoklah Alja sapu pada tangan Alja, Cepat kering dan tiada bau langsung tau. Lepastu Bila sapu rasa sejuk je macam tengah pakai bedak sejuk. Kulit pun jadi lembut bila lepas sapu tu. serius tak tipu.

Antara Khasiat yang terdapat di dalam Bedak Ruam Bayi ini ialah,
  • Menyerap segala kotoran dan toksik yang terdapat pada kulit
  • Cepat meresap dalam kulit. Kulit terasa sejuk dan lembut
  • Bebas paraben dan bahan-bahan kimia yang berbahaya
  • Dapat menguragkan ruam pada bayi
  • Amat sesuai untuk semua jenis penyakit kulit
  • Satu bekas tahan lama. Selalunya mampu bertahan selama beberapa bulan

Nah, Alja nak belanja korang sedikit testimoni yang telah berjaya menggunakan Bedak ruam bayi ini :)

AWAS AWAS AWAS AWAS AWAS. JAUHI PRODUK TIRUAN!!
AWAS AWAS AWAS AWAS AWAS. JAUHI PRODUK TIRUAN!!
AWAS AWAS AWAS AWAS AWAS. JAUHI PRODUK TIRUAN!!

PEMBOHONG BESAR!
Ruam Bayi Powder (RBP) tidak pernah menukar packaging baru kepada nama Bedak 'Asma. Tindakan jijik mereka ini sebenarnya untuk menipu pelanggan untuk menjual produk tiruan yang kononnya mengaku lebih baik dari RBP.
RBP sudah mempunyai ratusan testimoni dan masih menggunakan bahan-bahan tradisional yang diwarisi oleh turun-temurun. RBP tidak diperoses oleh kilang kerana pihak kami ingin menjaga kualiti dan sifat kesucian tanah yang ditapis khusus. Fungsi tanah liat terbaik di dunia ini perlu dijaga keasliannya oleh tradisi turun temurun.

HUBUNGI...

FACEBOOKRUAM PADA BAYI
NO TELEFON HQEN. HAFIS: 013 480 6787 (BAHAGIAN PEMASARAN) 
                      PUAN NURUL: 017 623 9935 ( OWNER PRODUK)


Tuesday, November 8, 2016

Sayang anak tangan tangan kan....

Publish on : 8:43 PM There is : 1 Comments Labels : ,

"SAYANG ANAK TANGAN TANGAN KAN.. "

Mesti ada sebab orang dulu cipta pepatah gini.

Bukan bermakna dah 'tangan' kan anak, maknanya kita tak sayang. Tapi pengajaran. Tengoklah dulu-2, siap kena batang paip, tali pinggang, penyapu lidi, kayu sebab kena pukul. Sampai anak anak takut. Takut yang jenis Hormat. Baru je pegang batang paip, anak dah mencicit lari.

Bila tak digunakan pada Era serba canggih gini, jadi ginilah. Biadap tak kena tempat. Ibu bapa jadi hamba. Kurang ajar terlampau. Tak makan diajar. Ibu bapa pulak yang takut dengan Anak.

Nak kata kurang kasih sayang, apa semua diminta dapat. Pelik. Ibu bapa pun, janganlah sayangkan anak Sampaikan duduk atas tar yang biasa kita duduk tu pun jadi isu. Apa nak bagi kerusi pengantin ke? Anak zaman sekarang, sampai takleh beza mana baik buruk.

Emak aku dulu siap pesan kat cikgu 'pukul lah cikgu asal baik untuk dia tapi jangan patah renyuk sudahlah'.  Emak aku besar kan mata pun aku dah takut. Apatah lagi arwah ayah. Emak dengan ayah tegas. No means No! Tapi emak ayah baik. Thats why i luv my parents 💑

Walaupun Alja belum kahwin, ye Alja tahu. Tapi sebabkan banyak anak buah, tengok berita itu ini, viral itu ini,  Alja terkesan.. Doa doa lah Alja jadi ibu yang baik yang dapat menangani masalah kedegilan anak sebegini. Seram haih belum jadi ibu, baru jadi makcik buat anak anak buah dah rasa gerun T_T Anak era teknologi ni aktif terlebih...

Sayang anak, tangan tangan kan......

"Anak-anak itu amanah Allah
Didik mereka dengan kasih sayang
Setiap amanah akan ditanya
Bagaimanakah kita menguruskannya...."

Ni pun update blog guna application dari Hp, zaman dah canggih gittew. Hahaha harap nampak ok lah view bila update guna hp ni :') kalau tak ok, bagitahu tau :)